7.9.09

Ishk.. Geramnya...

Nak ikutkan hati mati. Ikut rasa binasa. Tapi, kalau dah rasa geram... macam nak jadi CSI pulak hari ni. Boleh cari cap jari kat pintu, kat tombol dan sekitarnya. Tombol pintu yang mahalpun dicederakan. Aduh!!!!
.
Ada grillpun tak guna. Orang kalau nak masuk rumah tu, masuk jugalah kan....Apa report polis? Dah pernah buat dahpun. Masa hilang TV Sony 24'' dan  beberapa barang elektrik lain. Tapi, ialah polispun banyak kerja lainkan....
.
Jaga? Dah lama tak ada. Area rumah saya tu memang tak ada orang duduk sangatpun. Ramai yang sarankan pada saya agar pindah sahaja rumah. Tapi, rumah saya kalau tak saya yang duduk. Siapa pulak yang nak duduk. So, berani-beranilah duduk di sini. Tawakkal ilaLLah.
.
Manalah ada barang sangat kat rumah orang bujang ni. Tupun diaorang nak masuk jugak. Aiseyman...
.
Baru jer bulan Mac dan April rumah kena ceroboh. La..nipun dicerobohi lagi. Ishk... Saya kena pikirkan jalan macamana nak elak dicerobohi lagi. Harus bagaimana ya?
.
Kalau tengok di negeri Omputih. Mana pasang grillkan? Tak adapun suka-hati masuk rumah orang lain. Beradab sungguh dia orang ni. Ada nilai etika yang tinggi yang kurang ada pada segelintir masyarakat kita utk masuk ke rumah orang lain. Tapi, betul ker? Atau cerita TV sahaja?
.

No comments: