8.9.09

Berarak Mendung Kelabu....

Sebelum kalian membaca, saya nak minta kalian buka browser baru, copy dan paste url yang di atas. Kemudian baru pada klik lagu ini ya Layang-layang Terputus Talinya. Nyanyian Alleycats. Zaman 80-an. Konon-kononnya bunyi sound effect dia lah. Baru macam sayu jer bunyinya... hehehe.
.
Hari ni, saya tak terdaya nak bercerita banyak. Entahlah.... rasa rawan pulak hari ni. Sebab semalam punya kes kot. Melayan Facebook. Melihat kawan-kawan bercerita yang melahirkan perasaan suka, benci, geram dsb. Dan, saya perhatikan kawan-kawan yang rajin mengusik, menyokong, merayu sesama. Membuatkan saya senyum sekali sekala. Hai... bertuahnya ramai kawan yea.
.
Saya tengok gambar kengkawan, family, gambar yang kawan tag dalam facebook. Membelek-belek gambar dari mereka mencari idea. Oklah... tengok awanlah yea hari ni...
.
Awan yang mendung.
.
Menutup langit dan berwarna kelabu...
.
Membuatkan hati merasa gerun. Akan kebesaran ilahi.
.
Lalu berarak mendung kelabu.
.
Mengikut arah angin yang menderu.
.
Dan, akhirnya langit kembali membiru
.
.
Begitulah hakikat dan realiti kehidupan. Dalam masa kepayahan dan kesukaran. Pasti ada kesenangan di kemudian. Tak dapat di dunia. Pasti peroleh di akhirat sana.
.
.
Kredit: Terimakasih Azah Ali (SMAP90). Atas sumbangan gambar Awan dapat dikongsi bersama.
.

1 comment:

azah ali said...

awie.. tq too for using d pix for ur blog.