3.9.09

Deru Angin Sendu


.
Kekadang... bila angin jiwang datang. Mulalah saya meluahkannya melalui sajak. Hehehe... Ialah, nak ungkap malu. So, pendam sajalah... sampai bila-bila. Malu rasanya nak luahkan apa yang tersirat di kalbu. Hahaha... Memanglah sampai ketua orang tak tahu. Malu ler saya.
.
Nasib baiklah... saya redha dengan apa yang berlaku. Dan, berharap sangat orang yang pernah saya terrrrsuka tu beroleh pasangan yang baik dan dilimpahi rahmat. Ada juga pengalamanlah... bagaimana peritnya menahan rindu.
.
Ah...bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor. Kan janet kan... Yang dah berlalu tu, biarlah berlalu. Tempuhi diri dengan tabah. Saya pasti, setiap yang berlaku ada hikmahnya. Mungkin si dia tidak sesuai untuk saya. Walau rasanya serasi. Mungkin sekejap sahaja. Sedangkan untuk hidup bersama sampai ketua tidak serasi pula. Mungkin bergaduh. Berpisah. Bercerai. Siapa tahu?
.
Saya pegang ayat Al-Quran ini : "Orang yang baik dengan yang baik, sebaliknya orang yang tak baik dengan yang tak baik", "Sesungguhnya Allah lebih mengetahui setiap perkara".
.
Ah.. biarkanlah deru angin sendu ini bertiup sepoi-sepoi bahasa. Bila tiba masanya, pasti akan datang jua. Sekiranya tiada, sudah pasti si Bidadara menanti di sana. Tupun kalau masuk Syurgaler... hai entahlah....dapatker saya masuk Syurga?
.

Deru Angin Sendu


Entah mengapa
Hatiku menyulam sendu
Mengulit pilu
Merintih sayu
Teringatkannya
Lama tak bersua
Ah.. rindunya

Oh Tuhan
Sakitnya rindu ini

Namun..
Aku tetap aku
Kelu lidah untuk menyata
Malu tak terkata
Kasihani jiwa yang lara
Pendam segala rasa
Genggam segala rahsia

Tuhanku...
Inikah ujianMU
Kutak mampu bersendiri lagi
Apatah Engkau tiada di sisi
Berdayakah aku?

Kumohon restuMu
Tautkan hatinya padaku
Dengan taufan mawaddah
Dan ribut rahmah
Sama sepertiku rasa

Sungguhku termalu
Juga malu padaMu
Kerna tak dayaku bak Rabiatul Adawiah
Hidup semata-mata untukMu

Kukasihaninya Ya Rahman
Jatuh kasih dirinya Ya Rahim
Agar hatinya bertaut sama
Bersama menghadapi dunia
Bersama ke Syurga

Kuatkan hatiku
Tetapkan imanku
Tabahkah jiwaku
Damaikan kalbuku
Agar dapatku senyum selalu
walau duka selaut pilu

Awiejb
Mantin
17 Sept 2006




No comments: