15.9.09

Amarin... suatu cerita

Kepala saya ni terasa banyak benda nak menulis. Tentang lagu jepun Mira e (Kiroro) yang masih mencari bahan mengenainya. Tentang punca segala masalah di dunia ni, dan byk lagi ler. Hehehe... Kak Hida saya sebenarnya dah mula risaukan saya sebenarnya. Dia adalah kakak yang paling terbaik dlm dunia ni. Saya amat bertuah mempunyai kakak seperti ini. Oh... my sister, I love u so much. :(. Sebak pula rasa hati ni. Dia begitu cepat memahami saya. Tatkala saya mula merapu, dia akan cepat2 menelefon saya. Adakah saya sudah mula sakit semulakah?
.
InsyaAllah kak Hida. Adikmu ini, akan cuba mengawal diri agar tidak melakukan lg perkara yg dulu-dulu tu. Sebenarnya, apa yg berlaku dulu, adalah percubaan utk melihat sejauh mana, kak Hida saya seorang ini akan menyayangi saya. Berkorban apa sahaja. Hatta, harta dan nyawa. Dialah sebahagian hidup saya. Dan, saya tidak akan menyusahkan hatinya lagi. Kak Hida ehk... Hal dulu tu, adalah suatu perkara yg adikmu ini memperolehi sesuatu. Tp, tak boleh dikongsi bersama lagi. Belum tiba masanya lagi. Itu rahsia saya. Kekadang terasa saya terpaksa berlakon menjadi org gila. Sbb masa tu, tgh menghayati jadi org yang gila. Org yg dok kat tepi jalan... macam kebanyakan orang di Masjid India.
.
Dahlah... tak habis kalau saya dah start merapu ni. Baikler saya cerita tentang kengkawan saya pula. Masa berbuka puasa di Amarin, Mid-Valley hari Sabtu, malam Ahad yang lalu. Hehehe... depalah kawan-kawan sejati saya. Mereka tidak kisah dan malu untuk berkawan dengan org yg sakit macam saya. Kekadang merekalah menyokong saya, selepas housemate kakak saya si kaunselor saya. Syamin Khadijah. Saya jer gelarkan dia kaunselor. Sebenarnya dia seorang eksekutif kewangan (macam akauntanler) di sesebuah syarikat di Selangor. Sorry, Syamin, nama ko pun terlibat sama lah pula.
.
.
Kata kengkawan saya, sedap giler makan di sini. Ishk... saya ni, tak abis-abis kerjanya mempromosikan org jer ehk... hehehe... Lebih kurang RM50 sekepala. Itu yang diaorang cakapler.
.
.
Nasi goreng nenasnya sedap sekali... itu kata Rozie ler.
,
.
Tengokler sahabat2 saya ni, tengah bersabar nak buka posa. Hidangan dah depan mata. Aikh.... buat orang kecur air liur jer. Hehehe....
.
.
Berborak sakan nampak? Hehehe.... dikalangan kengkawan saya ni, ada seorang penglipulara. Kalau dia start cakap... sampai terbeliak biji mata... hahaha.....
.
.
.
.
Dan, saya dan rakan-rakan yang lainnya amat berbangga kerana ada seorang daripada kami, adalah seorang mak andam. Weh... mak andamkan? Bukan wedding planner kan? Pernah masuk pertandingan solekkan kat TV3 tak silap saya 4-5 tahun yang lalu. Aikh... betul ker saya. Dan, dia dapat no. 2. Kan Afidah? Ker saya cakap-cakap jer...hehehe... Teruskanlah Afidah. Dah, itu minat ko kat sana. Semoga ko berjaya yek.
.
.
Afidah sambil demontrasi menunjukkan bedak yang sesuai untuk kulit.
.
Oklah, sikit-sikit jerler cerita. Tak boleh banyak-banyak. Sebab nak tergelakkan diaorang jer kerjanya.Ahak..
.
.
.
Chaiyo! Semoga berjaya Afidah sahabatku....
.
Kredit: Husna (SMAP90) cantiklah ko punya gambar. Manyak lawo oOO...
.
.

1 comment:

ro21 said...

thanks wie...memahatkan kenangan kami di sini