29.8.09

Penat Sungguh....

Boringnya nak konvo. Tak ada kengkawan. Semua dah lepas setahun yang lalu. Saya jer yang lambat habis. Apa taknya... sakit kembali. "Bipolar Disorder". Minta tangguh 2 semester. Orang biasanya habiskan belajar 2 tahun jer. Saya?? 4 tahunla...

At last... habis juga. Belajar tu memangler seronok. Tapi... bab buat projek ni yang sangkut ni. Nasiblah boleh siap akhirnya. Ingatkan tak habis buat master ni. Dah fed-up.

Tak beria-ia nak konvo master ni. Berbandinglah... dulu masa ambil degree kat UM. Amat berbeza. Walau 10 tahun di UM tu untuk habiskan degree. Tukar bidang dari Medic ke Sains Pendidikan. Cuti sakit 2-6 semester lagi. Tapi.... akhirnya berjaya juga.

Macam penat sungguh belajar master ni. Nak buat phd? Nantilah dulu... Rasa penat tak habis lagi....

Inilah antara gambar kenangan bersama family di UKM. Percaya tak... 2 keping gambar sahaja diambil. Kecoh... emak dan abah saya hilang. Disuruh bawa telefon bimbit. Tapi... baterinya kong. Haiya!! Buat panas hati.... Ingat nak ambil gambar bersama-sama. Adik meriah dengan anak-anaknya, Hazry dan Hairi. Kakak Hida, kaki gambar pula ada kursus yang wajib kena ikuti. Kalau tak banyaklah gambar boleh ambil.

Bersama adik, Zaki dan anak buah Hairi. Dapat 2 kuntum bunga ros. Alhamdulillah... jadilah daripada takder.


Bersama Ros, adik ipar saya. Di pekarangan Dewan Canselor UKM.

Setelah meronda-ronda sekitar Dewan yang penuh dengan ramai orang. Tak berjaya juga bertemu dengan abah dan emak. Ni mesti tunggu kat kereta... desis hati saya. Kan betul... penat sungguh mencari.


"Menjunjung kasih... Tuanku" ucapku kepada Yang Di-Pertuan Besar N. Sembilan. Sarjana Pendidikan. Pendidikan Matematik. Pada 17 Ogos 2009.

No comments: